Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι η ραχοκοκαλιά της εταιρείας σου, βάσει του οποίου θα κάνεις τα πρώτα σου βήματα και θα σου χρησιμεύσει για την προώθηση και την επιτυχία της επιχείρησης σου.
Φαινομενικά το να κάνεις το πλάνο σου είναι κάτι εύκολο, μιας και δεν υπάρχουν κανόνες και περιορισμοί για την μορφή και την παρουσίαση που θα έχει, ή ακόμη και το θέμα του.
Θα πρέπει όμως αν θέλεις να δημιουργήσεις μια εταιρεία η οποία θα εδραιωθεί στον χώρο της, να φροντίσεις μέσω του επιχειρηματικού σου σχεδίου να απαντήσεις σε μερικά κρίσιμα ερωτήματα, ώστε να μπορέσεις στην πορεία να προσελκύσεις τους νέους σου πελάτες.
Ποια είναι όμως αυτά τα βασικά ερωτήματα στα οποία θα πρέπει να απαντήσεις;
Δες επίσης: 6 Βήματα για να φτιάξεις μια επιχείρηση από το μηδέν!
6 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις με το επιχειρηματικό σου σχέδιο
Ποιες ανάγκες των πελατών θα καλύψεις;
Αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα και γι’ αυτό θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να περιγράψεις την επιχείρησή που ετοιμάζεσαι να κάνεις, βρίσκοντας ακριβώς τι προϊόντα ή ποιες υπηρεσίες θα προσφέρεις.
Είναι καλό να σκεφτείς ότι θα παράγεις κάτι χρήσιμο, αλλά θα πρέπει να είσαι προσεκτικός μιας και από τον πολύ σου ενθουσιασμό μπορεί να πιστεύεις ότι η συγκεκριμένη ιδέα θα πουλήσει. Το θέμα όμως είναι να έχεις λογική και να σκεφτείς ποιες είναι οι ανάγκες του αγοραστικού κοινού και πως μπορείς να τις καλύψεις.
Τι σε κάνει να διαφέρεις;
Η αγορά είναι τόσο μεγάλη που σίγουρα θα υπάρχουν ήδη πολλές επιχειρήσεις με το ίδιο αντικείμενο που έχεις και εσύ και όπως είναι το λογικό, μιας και έχουν ξεκινήσει πριν από εσένα τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα, ειδικά στο ξεκίνημα.
Οπότε θα πρέπει να βρεις έναν τρόπο να ξεχωρίσεις. Αυτό μπορεί να γίνει βρίσκοντας τις πιο επιτυχημένες από αυτές τις επιχειρήσεις και ανακαλύπτοντας το τι κάνουν σωστά και τι λάθος, ώστε να το διορθώσεις εσύ και να κάνεις την διαφορά.
Ποιο είναι το κοινό σου;
Δυστυχώς δεν μπορείς να απευθύνεσαι στους πάντες ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε, ώστε να καταφέρεις να δώσεις στην αγορά αυτό που πραγματικά θέλει.
Οπότε θα πρέπει να σκεφτείς διάφορους παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, την πόλη, την οικογενειακή κατάσταση ακόμη και την εκπαίδευση και στην συνέχεια να κάνεις μια έρευνα αγοράς, για να δεις σε ποιους θα ήταν καλύτερο να απευθυνθείς με βάση το προϊόν σου.
Πως θα βγάλεις χρήματα;
Η προφανής απάντηση που σκέφτονται οι περισσότεροι για αυτό το ερώτημα είναι ότι θα πουλήσουν τα προϊόντα τους. Ναι αλλά πως θα το κάνεις αυτό από την στιγμή που δεν σε γνωρίζουν, που θα πας να πουλήσεις και πόσο;
Δεν είναι όλα ρόδινα, οπότε θα πρέπει να υπολογίσεις και τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας, δηλαδή τις υπηρεσίες – υποχρεώσεις και τους συνεργάτες που θα χρειαστείς. Και στην τελική θα πρέπει να δεις αν θα καταφέρεις τα έσοδα σου να είναι περισσότερα από τα έξοδα.
Πώς θα προωθήσεις την επιχείρηση σου;
Η προώθηση της επιχείρησης σου είναι εξίσου σημαντική με τη δημιουργία της, οπότε θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το κομμάτι και να αποφασίσεις αν α επιλέξεις την παραδοσιακή διαφήμιση ή το online marketing.
Είναι πολλές οι επιχειρήσεις που έχουν γίνει γνωστές μέσω μιας έξυπνης διαφήμισης, άρα θα πρέπει να βρεις και το κατάλληλο άτομο για να σε βοηθήσει.
Τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις;
Όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να ξεκινήσουν από κάπου και γι’ αυτό θα πρέπει να έχεις ήδη σκεφτεί, ανάλογα με τον τομέα που θα δραστηριοποιηθείς, τον εξοπλισμό που θα χρειαστείς και το αρχικό κεφάλαιο, αλλά και τα χαρακτηριστικά που θα έχουν τα άτομα που θα προσλάβεις καθώς και τον αριθμό τους.
Όλα αυτά τα ερωτήματα θα σε βοηθήσουν να έχεις μια ιδέα για το ποιο θα είναι το κεφάλαιο και οι πόροι που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις.
Μην ξεχνάς όμως το ότι ακόμη και μετά την έναρξη της επιχείρησης και με το πέρασμα του χρόνου, θα πρέπει να συνεχίσεις να ανανεώνεις το επιχειρηματικό σου σχέδιο, με βάση την εξέλιξη σου.