Η αγορά ενός αυτοκινήτου αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό εγχείρημα ιδίως αν αναλογιστούμε τη δύσκολη-οικονομικά-εποχή την οποία διανύουμε. Είτε αναζητείς κάποιο καινούριο αυτοκίνητο είτε κάποιο μεταχειρισμένο ο βασικός σου προβληματισμός είναι ένας. Είναι το αυτοκίνητο που θα επιλέξω αξιόπιστο;
Γιατί καλό το design, καλός ο πλούσιος εξοπλισμός και η πρακτικότητα αλλά πάνω από όλα μετράει η τσέπη σου. Τι να το κάνεις ένα όμορφο και πολυτελές αυτοκίνητο αν αυτό βρίσκεται όλη την ώρα στο συνεργείο και σου “τρώει” χρήματα; Επομένως, προτού προβείς στην αγορά ενός αυτοκινήτου, καλό θα ήταν να λάβεις υπόψη σου τον παράγοντα αξιοπιστία.
Δες τα πιο αξιόπιστα και αναξιόπιστα αυτοκίνητα της αγοράς!
Στην Ευρώπη πραγματοποιούνται αρκετές έρευνες σχετικά με τον τομέα της αξιοπιστίας των αυτοκινητοβιομηχανιών, λαμβάνοντας υπόψη και τις εμπειρίες των καταναλωτών, οι οποίες δημοσιεύονται στο κοινό προς όφελος των μελλοντικών αγοραστών.
Στο συγκεκριμένο άρθρο σου παρουσιάζουμε τα πιο αξιόπιστα και αναξιόπιστα μοντέλα ανά κατηγορία αυτοκινήτου. Δηλαδή τα μικρά, μεσαία και μεγάλα οχήματα καθώς και τα μικρά, μεσαία και μεγάλα SUV. Οι εν λόγω επιλογές κατηγοριών προτιμήθηκαν, αφού λήφθηκαν υπόψη οι προτιμήσεις των αγοραστών. Τέλος, σημειώνεται πως η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία σε σύνολο 18.000 αυτοκινήτων (ηλικίας έως 10 ετών) και 31 αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ διήρκεσε συνολικά 1 έτος (συγκεκριμένα παρατηρήθηκε τι προβλήματα εμφάνισαν τα εν λόγω οχήματα μέσα στο έτος του 2019).
Δες επίσης: Τα 8 καλύτερα χειμερινά ελαστικά της αγοράς!
Μικρή κατηγορία αυτοκινήτων
Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας.
Το πιο αξιόπιστο μικρό αυτοκίνητο σύμφωνα με την έρευνα ανακηρύχθηκε το Suzuki Clerio (μοντέλο του 2015 και έπειτα) με μέσο όρο προβλημάτων 7% , τα οποία ωστόσο καλυπτόταν από την εργοστασιακή εγγύηση της εταιρείας. Δεύτερο εμφανίστηκε το Honda Jazz (μοντέλο του 2017 και έπειτα) με μέσο όρο εμφάνισης προβλημάτων της τάξης του 11%.
Τα περισσότερα εκ των προβλημάτων αφορούσαν απλά ζητήματα, τα οποία επιδιορθώνονταν εντός μίας ημέρας. Παρόμοιες μετρήσεις εντοπίστηκαν και για το Dacia Sandero (βασίζεται στο προηγούμενης γενιάς Renault Clio), ωστόσο εδώ παρουσιάστηκαν και σοβαρότερα προβλήματα, τα οποία απαιτούσαν έως και μία εβδομάδα εργασιών. Σημειώνεται πως καμία εκ των επισκευών στα τρία παραπάνω μοντέλα δεν κόστισε περισσότερο από 100€.
Αντίθετα, ως το λιγότερο αξιόπιστο αυτοκίνητο της κατηγορίας εμφανίστηκε το Seat Ibiza (χρονολογίας 2008-2017) με ποσοστά προβλημάτων της τάξεως του 14%, τα οποία αφορούσαν κυρίως ηλεκτρονικής φύσεως βλάβες (ορισμένα κόστη επισκευών ξεπέρασαν τα 500€). Αντίστοιχα κακές επιδόσεις παρουσίασαν τα μοντέλα Peugeot 208 και Nissan Note με ποσοστά προβλημάτων 13% και 12,2% αντίστοιχα. Και τα δύο αυτοκίνητα αντιμετώπισαν προβλήματα στην ανάρτηση, με το Peugeot 208 να εμφανίζει-επίσης-μηχανολογικά και ηλεκτρονικά προβλήματα (ορισμένες επισκευές ξεπέρασαν τα 300€).
Μεσαία κατηγορία αυτοκινήτων
Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας.
Αν και θα περίμενες μία από τις πολυτελείς αυτοκινητοβιομηχανίες να φιγουράρουν στη λίστα με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα, θα σε στενοχωρήσουμε, αφού και οι τρεις πρώτες θέσεις στην έρευνά μας “καπαρώθηκαν” από απλές-ταπεινές εταιρείες. Στην πρώτη θέση φιγουράρει το Skoda Rapid (2012-2019) με ποσοστό προβλημάτων 0,6% (αφορούσαν απλούς τριγμούς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου). Δεύτερο στην κατάταξη ήρθε το Toyota Auris (2013-2019) με ποσοστό προβλημάτων 1,8% και τρίτο το Hyundai i30 (2012-2017) με ποσοστό 2,3% (βλάβες στο σύστημα εξάτμισης, μπαταρίας και ηλεκτρονικά μικροπροβλήματα).
Ως το λιγότερο αξιόπιστο αυτοκίνητο στη μεσαία κατηγορία ανακηρύχθηκε το Opel Astra diesel (2015 και έπειτα) με ποσοστό εμφάνισης προβλημάτων 27,7% (προβλήματα στη μηχανή, τον συμπλέκτη και τα φρένα). Το μόνο θετικό στην προκειμένη περίπτωση ήταν το γεγονός πως οι παραπάνω επισκευές δεν κόστισαν στους ιδιοκτήτες τους (καλύπτονταν από την εργοστασιακή εγγύηση της εταιρείας).
Εξίσου αναξιόπιστα εμφανίστηκαν τα μοντέλα Nissan Pulsar (2014-2018 με 23,4% προβλήματα) και BMW Σειρά 1 (2011-2019 με 23% προβλήματα) με το πρώτο να αντιμετωπίζει κυρίως προβλήματα στο σύστημα μπαταρίας και το δεύτερο στον κινητήρα (diesel μοντέλα). Τα κόστη επισκευής για το Pulsar κυμάνθηκαν μεταξύ 100 και 300€ ενώ για τη Σειρά 1 περίπου το 20% των οχημάτων χρειάστηκε επισκευές άνω των 500€.
Μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων
Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας.
Περνώντας στη μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων, τα αποτελέσματα και πάλι φαίνεται να εκπλήσσουν. Στην πρώτη θέση εντοπίζεται το Hyundai Elantra (ή αλλιώς i40 στο εξωτερικό, μοντέλο του 2012 έως σήμερα) με τα συνολικά προβλήματα στα εν λόγω οχήματα να ανέρχεται σε ένα μέσο όρο του 2,1% (κυρίως στα ηλεκτρονικά). Κατά πόδας ακολούθησε το Kia Optima (γενιά του 2016 έως σήμερα) με μ.ό. προβλημάτων 2,7% (σύστημα μετάδοσης και φρένα). Τρίτο στην έρευνα ανακηρύχθηκε το Volvo S60 μαζί με το “ξαδερφάκι” του V60 με ποσοστό προβλημάτων της τάξεως του 3,2% (κυρίως στα ηλεκτρονικά και στο σύστημα πλοήγησης). Τέλος, σημειώνεται πως τα περισσότερα προβλήματα και επιδιορθώσεις των εν λόγω μοντέλων καλύφθηκαν από τις εργοστασιακές τους εγγυήσεις.
Ως προς τα πιο αναξιόπιστα μεγάλα αυτοκίνητα την κορυφή βλέπει η Jaguar ΧΕ (γενιά του 2015 και έπειτα), με την πετρελαιοκίνητη έκδοση να αντιμετωπίζει σχεδόν τα διπλάσια προβλήματα από τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης (μ.ό. προβλημάτων 17,4% του συνόλου των αντίστοιχων οχημάτων).
Τα προβλήματα που εντοπίστηκαν αφορούσαν διάφορους τομείς όπως είναι τα ηλεκτρονικά, το σύστημα πέδησης, τη μηχανή, την ανάρτηση, το σύστημα κλιματισμού, τα ηλεκτρονικά της μηχανής, το αμάξωμα καθώς και ορισμένους τριγμούς στο εσωτερικό. Εξίσου υψηλό ποσοστό προβλημάτων εμφάνισαν τα Opel Insignia της έρευνας (γενιά του 2008-2017), με τα περισσότερα εξ’ αυτών να εντοπίζονται στους τομείς του συστήματος πέδησης και κινητήρα.
Τέλος, ακόμη ένα πολυτελές μεγάλο αυτοκίνητο ήρθε να καταταγεί τρίτο από το τέλος και ακούει στο όνομα Mercedes C-Class. Τα προβλήματα στην προκειμένη περίπτωση αφορούσαν κυρίως το σύστημα εξάτμισης, τα ηλεκτρονικά του κινητήρα και την ανάρτηση. Σημειώνεται πως και στις τρεις περιπτώσεις παρουσιάστηκαν “ζημιές” αξίας άνω των 1500€!
Δες επίσης: 7 Μύθοι σχετικά με το αυτοκίνητό σου!
Μικρή κατηγορία SUV
Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας.
Μεταβαίνοντας στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αυτοκινήτων αυτήν την εποχή (SUV) και εκκινώντας από τη μικρή κατηγορία των SUV, στην κορυφή συναντάμε το Kia Soul (2014-2019) εμφανίζοντας το αδιανόητο ποσοστό αξιοπιστίας της τάξεως του 100%! Δεύτερο στη σειρά ήρθε το Mini Countryman (2017 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων 0,9% (ηλεκτρονικά και ορισμένοι τριγμοί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου), δείχνοντας πως η εταιρεία έχει ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που τη χαρακτήριζαν παλαιότερα. Τέλος, τρίτο στην κατάταξη εμφανίστηκε το Suzuki Vitara (2015 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων 2,4% (κυρίως στα ηλεκτρονικά και σε ελάχιστες περιπτώσεις στο αμάξωμα και τη μηχανή).
Τελευταίο στην εν λόγω έρευνα παρουσιάζεται το Jeep Renegade (2015 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων στο 23%. Τα εν λόγω προβλήματα απαντούσαν στα ηλεκτρονικά, στο σύστημα πέδησης, τον κλιματισμό, τη δορυφορική πλοήγηση, το αμάξωμα, το σύστημα εξάτμισης καθώς και το σύστημα μετάδοσης. Εξίσου άσχημα στην έρευνα τα πήγε το Volkswagen T-Roc (2018 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων της τάξεως του 13,5% (βλάβες στα ηλεκτρονικά και τον κινητήρα), ενώ τρίτο από το τέλος ήρθε το “ξαδερφάκι” του Audi Q2 με ποσοστό 7,6% (βλάβες στα ηλεκτρονικά και το σύστημα μετάδοσης). Αξίζει να σημειωθεί πως στην έρευνα του Q2 εντοπίστηκαν ζημιές σε αντίστοιχα αυτοκίνητα που οι επισκευές του κόστισαν μέχρι και 1500€!
Μεσαία κατηγορία SUV
Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας.
Στη μεσαία κατηγορία των SUV την κορυφή βλέπει το Kia Sportage (2016 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων στην έρευνα 1,4% (τα περισσότερα αφορούσαν το σύστημα μετάδοσης). Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως αρκετές από τις επισκευές διήρκεσαν έως μία εβδομάδα. Στη δεύτερη θέση ήρθε το Volvo XC40 (2018 έως σήμερα) με μ.ό. προβλημάτων στο 1,6%. Τα προβλήματα εδώ αφορούσαν κυρίως θέματα στο αμάξωμα και στο σύστημα τροφοδοσίας.
Τέλος, τρίτο στην κατηγορία κατατάχθηκε το βενζινοκίνητο Audi Q3 (2011-2018) , αφού το πετρελαιοκίνητο αδερφάκι του παρατηρήθηκε αρκετά πιο “ζημιάρικο”, με μ.ό. προβλημάτων 2% (κυρίως στο αμάξωμα και τα ηλεκτρονικά). Σημειώνεται πως και στις τρεις περιπτώσεις αυτοκινήτων οι “ζημιές” δεν κόστισαν κάτι στους ιδιοκτήτες των οχημάτων, αφού τα έξοδα καλύπτονταν από την εργοστασιακή εγγύηση.
“Ουραγός” αξιοπιστίας στη συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάστηκε το πολυτελές Range Rover Evoque (2011 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων 21,6% (τα αυτοκίνητα της έρευνας παρουσίασαν προβλήματα σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προβλημάτων που έλαβε υπόψη της η έρευνα). Επίσης, εξίσου προβληματικά παρουσιάστηκαν τα “συγγενικά” (μιας και ανήκουν στο ίδιο γκρουπ) Renault Kadjar (2015 έως σήμερα) και Nissan Quashqai (2014 έως σήμερα). To πρώτο εμφάνισε προβλήματα κυρίως στα ηλεκτρονικά (μ.ό. προβλημάτων 18,7%), ενώ το δεύτερο στο σύστημα πέδησης και τη μηχανή (μ.ό. προβλημάτων 17,9%). Τέλος, αξίζει να επισημανθεί πως ορισμένα κόστη επισκευών στις περιπτώσεις των Range Rover και Renault ξεπέρασαν τα 1500€, ενώ στα θετικά του Quashqai εντάσσεται το γεγονός πως περίπου το μισό των επισκευών δεν κόστισε καθόλου στους ιδιοκτήτες του.
Μεγάλη κατηγορία SUV
Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας.
Στη μεγάλη κατηγορία των SUV νικητής αξιοπιστίας ανακηρύχθηκε το TOYOTA RAV4 με μ.ό. εμφάνισης προβλημάτων μόλις 0,5% σε ορισμένα ηλεκτρικά. Δεύτερο στην κατηγορία ήρθε το Honda CR-V (2012-2018) με 1,3% μ.ό. προβλημάτων (κυρίως στο σύστημα πέδησης και μετάδοσης). Τρίτο κατατάχθηκε το Mazda CX-5 (2017 και έπειτα) με ορισμένα προβλήματα να είναι στα ηλεκτρονικά, το αμάξωμα και στο εσωτερικό (τριγμοί).
Τελευταίο στη συγκεκριμένη κατηγορία κατατάχθηκε το Nissan X-Trail (2014 έως σήμερα) με ποσοστό εμφάνισης προβλημάτων 22,9%. Τα περισσότερα προβλήματα στο συγκεκριμένο όχημα εντοπίστηκαν στα ηλεκτρονικά (και του κινητήρα), το σύστημα πέδησης, το σύστημα τροφοδοσίας, τον κλιματισμό, την ανάρτηση και τη δορυφορική πλοήγηση (επίσης παρατηρήθηκαν και ορισμένοι τριγμοί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου). Σημειώνεται πως ορισμένοι ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν να πληρώσουν 1500€ για τις παραπάνω επισκευές.
Εξίσου άσχημα στην έρευνα τα πήγε το Ford Edge (2016 έως σήμερα) με μ.ό. προβλημάτων 19,3% και κυρίως στους τομείς των ηλεκτρονικών και του κλιματισμού (στα θετικά ότι καμία επισκευή δεν κόστισε στους ιδιοκτήτες). Τέλος, τρίτο από τέλος ήρθε το Land Rover Discovery Sport (2014 έως σήμερα) με ποσοστό προβλημάτων 18,1% και τα οποία αντιστοιχούσαν σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προβλημάτων που έλαβε υπόψη της η έρευνα (οι περισσότερες επισκευές δεν κόστισαν, αν και υπήρξαν χρεώσεις σε ορισμένες περιπτώσεις άνω των 1500€).
Δες επίσης: Τι να ελέγξεις στο αυτοκίνητό σου για να είσαι έτοιμος τον χειμώνα!
Συνολική κατάταξη εταιρειών βάσει αξιοπιστίας
Αυτό που διαπιστώθηκε στην έρευνα είναι πως τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα τείνουν να εμφανίζονται ας τα πιο αξιόπιστα. Μάλιστα, η έρευνα επισημαίνει πως αν κάποιος επιθυμεί να αγοράσει κάποιο μεταχειρισμένο ή καινούριο όχημα, το οποίο θα κρατήσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε η κατάλληλη επιλογή βρίσκεται σε μία από τις εταιρείες Kia, Honda, Skoda, Suzuki και Toyota. Αντιθέτως, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να “χάνουν” την αξιοπιστία τους με την πάροδο των ετών, όπως είναι οι Volvo, Seat, Subaru και Hyundai.
Παρακάτω μπορείς να δεις την τελική αναλυτική ταξινόμηση των εταιρειών που έλαβαν μέρος στην εν λόγω έρευνα.