Η εποχή στην οποία ζούμε χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές, έντονους ρυθμούς ζωής και πολλές-πολλές υποχρεώσεις. Όλα αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο στη δουλειά μας και την επαγγελματική μας πορεία. Η επίτευξη των προσωπικών μας στόχων καθώς και η επαγγελματική μας εξέλιξη εξαρτώνται άμεσα από τους προαναφερθέντες παράγοντες. Πολλοί άνθρωποι στην εποχή μας αφιερώνουν αρκετές εργατοώρες καθημερινά προκειμένου να εξελιχθούν επαγγελματικά και να φτάσουν στην “πηγή” της επιτυχίας όσο πιο γρήγορα μπορούν.
Ωστόσο, ελάχιστοι είναι αυτοί που το καταφέρνουν πραγματικά, αφού για τους περισσότερους οι ώρες της ημέρας φαίνεται να μην επαρκούν στην προσπάθειά τους για επαγγελματική αναρρίχηση-επιτυχία. Το ερώτημα που προκύπτει λοιπόν είναι το εξής. Πως γίνεται από τη μία πλευρά ορισμένοι άνθρωποι να θεωρούν πως δεν τους φτάνουν οι ώρες της ημέρας, ενώ κάποιοι άλλοι τα καταφέρνουν με μεγάλη επιτυχία;
Διαχειρίσου σωστά τον χρόνο σου και επιτάχυνε την επαγγελματική σου ανέλιξη!
Η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι απλή και ακούει στο όνομα “σωστή διαχείριση χρόνου“. Για να επιτύχεις στον επαγγελματικό σου τομέα, και μάλιστα γρήγορα, η ευφυΐα και οι διαπροσωπικές σου σχέσεις δεν θα φτάσουν ώστε να πραγματοποιήσεις τον στόχο σου. Θα πρέπει, πέρα από τα παραπάνω, να είσαι σε θέση να οργανώσεις αποδοτικά την ημέρα σου με τέτοιον τρόπο ώστε κάθε καθήκον σου να “αλληλοσυμπληρώνει” το προηγούμενο προς όφελος της μέγιστης δυνατής παραγωγικότητας.
Η διαχείριση του χρόνου αποτελεί τεράστια δεξιότητα για κάθε επαγγελματία που θέλει να είναι επιτυχημένος και μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους-μέσα. Στο συγκεκριμένο άρθρο σου δίνονται ορισμένες συμβουλές αναφορικά με το πως θα μπορέσεις να εκμεταλλευτείς τη διαχείριση του χρόνου προς όφελός σου. Πάμε λοιπόν, να δούμε πως μπορείς να επιταχύνεις την επαγγελματική σου επιτυχία!
Δες επίσης: Πως να αναγνωρίσεις και να αντιμετωπίσεις το εργασιακό burnout!
Απομάκρυνε τους όποιους περισπασμούς
Ένα από τα πιο κοινά λάθη που τείνουν να κάνουν οι άνθρωποι στη δουλειά τους απαντά στη λανθασμένη εκτίμηση τους αναφορικά με τη χρονική διάρκεια εκπλήρωσης ενός έργου-καθήκοντος. Οι περισσότεροι από εμάς τείνουν να “μεγεθύνουν” το παραπάνω χρονικό διάστημα, γεγονός που τους στερεί το δικαίωμα να εκτελέσουν άλλες εργασίες ή υποχρεώσεις μέσα στην ημέρα. Ο λόγος για τον οποίο πέφτουμε σε αυτήν την “παγίδα” έχει να κάνει με την ύπαρξη διάφορων περισπασμών που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της εργασίας μας.
Σύμφωνα με έρευνες στον χώρο, ο πιο συχνός και “δημοφιλής” περισπασμός είναι το κινητό τηλέφωνο. Οι αριθμοί μάλιστα εκπλήσσουν, αφού περίπου το 40% των εργαζομένων παραδέχεται πως ελέγχει το κινητό περί τις 2 ώρες ανά ημέρα! Και πρόσεξε, αυτός ο χρόνος αφορά μονάχα τον έλεγχο του κινητού (απλό τσεκάρισμα των ειδοποιήσεών σου), όχι την πλοήγηση στο διαδίκτυο και τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Προσπάθησε να εκτελέσεις μία εργασία σου χωρίς την ύπαρξη περισπασμών και πραγματικά θα εκπλαγείς από το πόσο πιο σύντομα θα ολοκληρώσεις το εν λόγω έργο. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα σε βοηθήσει να επιτελέσεις τα καθήκοντά σου πολύ πιο γρήγορα, να φτάσεις σε καλύτερους “υπολογισμούς”-εκτιμήσεις αναφορικά με την ανάθεση νέων έργων και κατ’ επέκταση να “ταξινομήσεις” αποδοτικότερα τα καθήκοντά σου σε βάθος χρόνου. Έτσι θα αποφύγεις τυχόν ασυνέπειες καθώς και πιέσεις που ενδεχομένως θα προέκυπταν από κάποιον “ανώτερό” σου σε περίπτωση μη τήρησης ενός χρονοδιαγράμματος.
Ελαχιστοποιήστε την αναβολή
Ένα deadline ή στην ελληνική μία προθεσμία θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς πιο ορθολογικά τον χρόνο σου. Προτού λοιπόν, ξεκινήσεις μία νέα εργασία, αρχικά προσπάθησε να δημιουργήσεις ένα μικρό χρονοδιάγραμμα στο οποίο θα αναφέρεις μικρές προθεσμίες και σημεία αναφοράς σχετικά με το νέο σου έργο.
Η συνεχής υπενθύμιση των χρονικών ορίων που θα θέσεις στο χρονοδιάγραμμά σου θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τους περισπασμούς και να εστιάσεις στον στόχο σου. Μην ξεχνάς πως η συνεπής επίτευξη των “μικρών” εργασιών (τμήματα του τελικού έργου) είναι που θα σε οδηγήσει στην τελική επίτευξη του μεγάλου στόχου.
Δες επίσης: Πως να ξαναβρείς την όρεξη και το πάθος σου για δουλειά!
Εστίασε εκεί που πρέπει
Ένας καλός προγραμματισμός του χρόνου σου σημαίνει ότι θα πρέπει να αφιερώνεις συγκεκριμένα “ποσά” χρόνου για την εκπλήρωση συγκεκριμένων καθηκόντων. Προκειμένου να “πέσεις” μέσα στα χρονικά όρια που έθεσες, θα πρέπει να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνεις. Με λίγα λόγια ο χρόνος εργασίας σου θα πρέπει να είναι ποιοτικός και το μυαλό σου να εστιάζει αποκλειστικά στο εκάστοτε έργο. Προτού ξεκινήσεις κάποιο έργο/καθήκον φρόντισε να έχεις ολοκληρώσει άλλα/προηγούμενα έργα και απομάκρυνε τους όποιους περισπασμούς από το εργασιακό σου περιβάλλον (social media, έλεγχος κινητού ή e-mail, κ.ά.). Χωρίς περισπασμούς, θα ολοκληρώσεις την εργασία σου στον γρηγορότερο δυνατό χρόνο και μάλιστα το αποτέλεσμα αυτής θα είναι το καλύτερο δυνατό.
Βρες την ισορροπία στη ζωή σου
Η δεξιότητα της διαχείρισης του χρόνου δεν απαντά μονάχα στον επαγγελματικό σου χώρο αλλά και στην προσωπική σου ζωή. Ένας επιτυχημένος άνθρωπος έχει φροντίσει για την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής. Αυτή η ισορροπία είναι που θα σου δώσει την ώθηση για να επιτύχεις περισσότερα. Επομένως, πέρα από τον προγραμματισμό των καθηκόντων σου στη δουλειά, φρόντισε να αφιερώσεις λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα σου για τη δική σου, προσωπική ικανοποίηση (μην πάει το μυαλό σου στο πονηρό!). Αυτός ο χρόνος μπορεί να εμπεριέχει κάποιο αγαπημένο σου χόμπι (π.χ. γυμναστική, χορό), μία συνάντηση με τους φίλους σου ή την αγαπημένη σου (π.χ. καφές, δείπνο, ποτό) ή απλά ένα διάλειμμα για χαλάρωση (π.χ. βιντεοπαιχνίδια, τηλεόραση, ξεκούραση-ύπνος).
Τα αποτελέσματα μίας ισορροπημένης και ευτυχισμένης ζωή θα μεταφερθούν και στον εργασιακό σου χώρο, γεγονός που θα σε καταστήσει αυτομάτως καλύτερο εργαζόμενο. Επομένως μην ξεχνάς να αφιερώνεις χρόνο σε πράγματα και ανθρώπους που αγαπάς!
Δες επίσης: 5 Απλά μυστικά για μία πιο ευτυχισμένη ζωή!
Εν κατακλείδι
Η διαχείριση του χρόνου μπορεί να σε βοηθήσει να ελαχιστοποιήσεις τα φαινόμενα αναβλητικότητας, να περιορίσεις τον χρόνο ολοκλήρωσης ενός έργου και κάπως έτσι να σε “μετατρέψει” σε έναν καλύτερο-και άρα πιο επιτυχημένο-επαγγελματία. Επίσης, μέσω της σωστής διαχείρισης του χρόνου σου θα εστιάσεις την προσοχή σου εκεί που πρέπει πραγματικά, όντας πιο αποτελεσματικός σε σχέση με το παρελθόν αλλά και πιο “ποιοτικός” (δεν συγκρίνεται η ποιότητα μίας δουλειάς όταν είσαι συγκεντρωμένος σε σχέση με το αντίθετο). Επιπλέον, θα αυξηθεί και ο ρυθμός της παραγωγικότητάς σου.
Στο ερώτημα λοιπόν, αν η σωστή διαχείριση του χρόνου μπορεί να σε βοηθήσει να γίνεις γρηγορότερα πιο επιτυχημένος στο επάγγελμά σου εμείς απαντάμε θετικά. Αν τώρα διαθέτεις αμφιβολίες για το παραπάνω, ένα είναι το σίγουρο. Η δεξιότητα της σωστής διαχείρισης του χρόνου δεν πρόκειται να σε κάνει χειρότερο επαγγελματία, επομένως δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να την “παραγκωνίσεις”!