Όσο μεγαλώνει και βελτιώνεται το Διαδίκτυο, τόσο πιο μεγάλος θα είναι ο ανταγωνισμός για όλες τις επιχειρήσεις, που προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσα από αυτό. Γι’ αυτό λοιπόν θα πρέπει από τώρα να βρεις τρόπο για να πείσεις τους επισκέπτες του site σου, ότι το δικό σου προϊόν είναι πολύτιμο.
Σε αυτό θα σε βοηθήσει μια Retargeting ή αλλιώς όπως είναι γνωστή, μια Remarketing στρατηγική χρησιμοποιώντας το Google Analytics, καθώς έτσι θα είσαι σε θέση να προσδιορίσεις το ποιοι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν και να πληρώσουν για τις υπηρεσίες σου.
Πάμε όμως να δούμε τι θα πρέπει να κάνεις για να τα καταφέρεις!
Δες επίσης: 4 Τρόποι για να βελτιώσεις το Digital Marketing της εταιρείας!
Ξεκίνησε μια Remarketing στρατηγική με Google Analytics!
Για να δημιουργήσεις νέες λίστες για Remarketing AdWords στο Google Analytics, θα πρέπει να ενημερώσεις τον κώδικα (tracking code) για να μπορεί να υποστηρίξει την προβολή της διαφήμισης αυτής.
Σαν αποτέλεσμα, θα μπορείς να δεις την ηλικία, αλλά και το φύλο των επισκεπτών της σελίδας σου (τα στοιχεία αυτά μπορείς να τα βρεις στο Google Analytics κάτω από το Audience). Στην συνέχεια βλέπουμε ένα παράδειγμα του ενημερωμένου αυτού κώδικα του Universal Analytics, όπου στην μαύρη γραμμή θα πρέπει να προστεθεί ο κώδικας για να ξεκινήσεις.
Μόλις βάλεις λοιπόν και τον κώδικα, θα πρέπει να πας στον Admin (Διαχειριστής) στον λογαριασμό σου από το Google Analytics και κάτω από το property settings και να τσεκάρεις το Advertiser Features (Χαρακτηριστικά διαφημιστή), το Demographics (Δημογραφικά στοιχεία) και Interests (Ενδιαφέροντα), ώστε να μπορείς να δεις τα αποτελέσματα.
Είναι το Remarketing κατάλληλο για εσένα;
Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσεις αν το “επαναληπτικό μάρκετινγκ” είναι κατάλληλο για την επιχείρηση σου είναι να επανεξετάσεις τις επιδόσεις των νέων σου επισκεπτών εν συγκρίσει με τους παλιούς σου επισκέπτες που ξανά επέστρεψαν στο site.
Αυτό λοιπόν μπορείς να το κάνεις κάνοντας κλικ στο Audience (Κοινό), έπειτα στο Behavior (Συμπεριφορά) και τέλος στο New vs. Returning. Τι θα πρέπει όμως να κοιτάξεις τώρα;
1. Οι περισσότεροι από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να είναι νέοι, καθώς αν ένα site έχει ήδη ένα υψηλό ποσοστό επισκεπτών που επιστρέφουν και πάλι, το remarketing μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικό και ισχυρό.
2. Ο Συντελεστής μετατροπής θα πρέπει να είναι πολύ υψηλότερος για τους επισκέπτες που επιστρέφουν, καθώς υπάρχει κόστος στο να προσπαθείς να φέρεις έναν επισκέπτη σε ένα site, πόσο μάλλον αν προσπαθείς να φέρεις τους παλιούς και πάλι πίσω, θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι θα σου φανούν πιο πολύτιμοι αυτή την φορά.
3. Η AOV (μέση αξία της παραγγελίας) ενός επισκέπτη που επέστρεψε στο site είναι υψηλότερη από αυτή ενός νέου επισκέπτη. Οπότε αν επιστρέψουν αρκετοί και δεις την διαφορά και στις παραγγελίες τους, τότε θα πρέπει να προχωρήσεις στο remarketing, μιας και θα σου έχουν δείξει την εμπιστοσύνη τους.
Πώς να προσδιορίσεις μια αποτελεσματικότερη Στόχευση Περιεχομένου
Στο Google Analytics, υπάρχει μια διάσταση η οποία ονομάζεται Count of Visits (Καταμέτρηση επισκέψεων), στην οποία στην ουσία μπορείς να δεις το πόσες φορές ένας χρήστης επισκέπτεται μια ιστοσελίδα μέσα σε 90 ημέρες.
Φυσικά, η κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικά στάδια πωλήσεων, οπότε ελέγχοντας το Count of Visits by Conversion rate (συντελεστή μετατροπής) ή το Count of Visits Per Session Value (PSV) (ανά περίοδο χρήσης) μπορείς να δεις το ποιες είναι οι πιο “πολύτιμες” στιγμές, για να κάνεις το remarketing για ένα χρήστη.
Σε αυτό εδώ το παράδειγμα λοιπόν βλέπουμε την καταμέτρηση του PSV με το μπλε χρώμα, ενώ με το κόκκινο φαίνεται πως οι χρήστες που επισκέπτονται το siteαπό 3 μέχρι και 9 φορές έχουν μια τιμή η οποία είναι 58% υψηλότερη από τον γενικό μέσο όρο επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας Μέσος όρος: 1.500 και 3-9 φορές 3.500) .
Οπότε αυτό θα πρέπει να είναι ένα από τα κριτήρια που θα χρησιμοποιηθούν στην λίστα επαναληπτικού μάρκετινγκ, μιας και ο στόχος του μάρκετινγκ είναι να φέρει πίσω πελάτες που θα κάνουν αγορές.
Πως να φτιάξεις την Remarketing λίστα
Μπορείς να δημιουργήσεις τη λίστα κάνοντας κλικ στο Admin, έπειτα στο Remarketing και τέλος στο Audiences.
Για να συνεχίσουμε λοιπόν με το προηγούμενο παράδειγμα, είπαμε ότι οι πιο πολύτιμοι πελάτες με 58% είναι αυτοί που επισκέπτονται 3-9 φορές την ιστοσελίδα, αλλά χρειάζεται να περιλαμβάνουμε και τους χρήστες που δεν έχουν αγοράσει ακόμη κάτι από εμάς.
Οπότε το μόνο που μένει να κάνουμε είναι να βάλουμε τα στοιχεία που έχουμε στα φίλτρα από το Conditions (Συνθήκες), από, εώς και φυσικά 0 στις συναλλαγές και είμαστε έτοιμοι!
Βέβαια, πάντα μπορείς να στοχεύσεις ακόμη περισσότερο στα άτομα που θέλεις να τραβήξεις, βάζοντας συγκεκριμένες περιοχές και χώρες, ή ακόμη και αποκλείοντας όσους μπαίνουν από το κινητό τους τηλέφωνο.
Ότι κι αν επιλέξεις όμως θα πρέπει οπωσδήποτε να ελέγχεις συχνά τα αποτελέσματα σου για να δεις αν ήταν όντως σωστή αυτή σου η στρατηγική ή αν χρειάζεται και πάλι τροποποιήσεις!