Ένα από τα θετικά του ελεύθερου επαγγέλματος είναι ότι μπορείς να διαλέξεις ποιους πελάτες θα αναλάβεις, πράγμα που δε συμβαίνει όταν είσαι υπάλληλος. Αν λοιπόν είσαι freelancer και έχεις την πολυτέλεια της επιλογής σίγουρα θα θέλεις να αποφύγεις έναν κακό πελάτη και να πεις όχι στην πιθανότητα συνεργασίας. Ποιες είναι όμως αυτές οι ενδείξεις που θα σε κάνουν να τον καταλάβεις από την αρχή;
Αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας τότε το πελατολόγιο σου είναι πλήρως στο δικό σου χέρι. Έτσι, δεν είσαι αναγκασμένος να πεις ναι σε συνεργασίες με άτομα που έχουν δείξει από την πρώτη στιγμή red flags. Δες λοιπόν 4 σημάδια για να καταλάβεις έναν κακό πελάτη από νωρίς!
Πώς θα αναγνωρίσεις από νωρίς έναν δύσκολο πελάτη!
1. Παραβιάζει συνεχώς τα όρια σου
Αν ένας δυνητικός πελάτης παραβιάζει τα όρια σου ήδη φαντάσου τι θα κάνει όταν γίνει πελάτη σου! Τηλέφωνα τις Κυριακές ή σε ακατάλληλες ώρες, βομβαρδισμός με απορίες είναι μερικά μόνο σημάδια ότι στην πορεία τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Αν για οποιοδήποτε λόγο όμως αποφασίσεις να τον αναλάβεις, φρόντισε ώστε να κάνεις τα όρια σου σαφή και κατά προτίμηση γραπτώς!
Δες επίσης: 6 Βασικά ηγετικά skills που πρέπει να αναπτύξεις
2. Δεν ταιριάζετε στην αισθητική- Πώς θα αναγνωρίσεις έναν κακό πελάτη
Το να ταιριάζεις με έναν πελάτη στο όραμα, στην αισθητική και στο γούστο είναι σημαντικό, ιδιαίτερα όταν κάνεις ένα επάγγελμα που η αισθητική παίζει ρόλο. Αν βλέπεις ότι με τον δυνητικό πελάτη δεν υπάρχει καμία χημεία τότε ίσως είναι καλύτερα να μην προχωρήσεις στη συνεργασία. Κι αυτό γιατί τα ενδεχόμενα είναι δύο: είτε εσύ θα έχεις ένα αποτέλεσμα που δε σε αντιπροσωπεύει για να τον ευχαριστήσεις, είτε δε θα μείνει ευχαριστημένος από τη δουλειά σου.
Δες επίσης: 7 Δεξιότητες που ψάχνουν όλοι οι εργοδότες
3. Δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει καλά για αυτά που ζητάει
Ένας πελάτης που κάνει διαρκώς παζάρια και θέλει εκπτώσεις ενώ ταυτόχρονα δεν είναι διατεθειμένος να ρίξει τις απαιτήσεις του κατά πάσα πιθανότητα θα σε ζορίσει. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να του κάνεις ξεκάθαρα τα δεδομένα από νωρίς ώστε να μην έχετε ασυνεννοησία και προβλήματα στην πληρωμή.
Δες επίσης: 5 Συνήθειες που δείχνουν ότι δε θα γίνεις πλούσιος!
4. Έχει τρελές απαιτήσεις- Πώς θα αναγνωρίσεις έναν κακό πελάτη
Πολλοί πελάτες είναι υπερβολικά απαιτητικοί από τους συνεργάτες τους και μάλιστα τους ζητάνε πράγματα που ξεφεύγουν από τη σφαίρα των αρμοδιοτήτων σου. Είναι λοιπόν σημαντικό να ξεκαθαρίσεις τι ακριβώς κάνεις και σε ποιο χρονικό πλαίσιο ώστε να μη δέχεσαι πιέσεις για περισσότερα πράγματα και σε συντομότερο χρόνο.