Όσο κι αν δεν σου αρέσει, η αλήθεια είναι ότι ξοδεύεις πολύ χρόνο με τους συνεργάτες σου. Χρόνο τον οποίο θα μπορούσες να αφιερώσεις σε άλλα, πιο σημαντικά πρόσωπα στην ζωή σου. Έχοντας αυτό υπόψιν, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να είσαι καλός μαζί τους.
Για να μην είσαι απλά καλός, για να είσαι άψογος με τους συνεργάτες σου, πρέπει να ακολουθήσεις μερικά απλά βήματα. Αυτοί οι απλοί κώδικες, οι συμβουλές που σου έχω, θα σε βοηθήσουν πολύ στην επαγγελματική ζωή.
6 Συμβουλές για να είσαι άψογος με τους συνεργάτες σου!
1. Μηνύματα και τηλέφωνα
Όταν το πρωί στην δουλειά έχεις αναπάντητα μηνύματα και e-mail τα οποία είναι επείγοντα, καλύτερα να πάρεις τηλέφωνο και να τα διευθετήσεις με αυτόν τον τρόπο, αν η δουλειά το επιτρέπει. Θα είσαι πιο επικοινωνιακός, και θα πετύχεις μια πιο προσωπική σχέση με τους συναδέλφους σου.
2. Προσοχή όμως στις υπερβολές με τα τηλέφωνα
Μην υπερβάλλεις. Εάν δεν θέλεις ο συνεργάτης σου να είναι σαν τον τύπο της φωτογραφίες, πρόσεξε τις υπερβολές. Το να καλείς και να διακόπτεις συνεχώς την δουλειά κάποιου άλλου, είναι πολύ άσχημο. Φρόντισε να είσαι περιεκτικός όταν τηλεφωνείς στις επείγουσες καταστάσεις.
Δες επίσης: 6 Τύποι τοξικών συναδέλφων που πρέπει να αποφεύγεις!
3. Πρόσεχε πώς τους αποκαλείς.
“Πού ‘σαι φίλε;”. Απαγορευτικό. Δουλεύετε μαζί, δεν είστε φιλαράκια. Και να είστε, εν ώρα εργασίας είστε συνάδελφοι. Δείξε επαγγελματισμό και γίνε τυπικός. Θα σου αναγνωρισθεί τόσο από το αφεντικό όσο και τους υπόλοιπους συναδέλφους.
4. Σήκω όρθιος
Όταν σε συστήνουν, όταν συστήνεσαι μόνος σου ή όταν σου δίνει κάποιος το χέρι. Είναι δείγμα σεβασμού και τυπικότητας. Όταν παρουσιάζεις μία ιδέα σου ή σκέψη/άποψη, στάσου όρθιος, δείξε αυτοπεποίθηση και γίνε πειστικός.
Δες επίσης: 5 Γνωρίσματα που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους!
5. Κάνε καλές χειραψίες
Σίγουρα το έχεις ξανακούσει αυτό. Η χειραψία είναι η κύρια επαφή στον επαγγελματικό τομέα. Σφίξε το χέρι του άλλου, όχι για να του σπάσεις τα κόκαλα, αλλά για να δείξεις την καλή σου διάθεση και την ειλικρινή σου στάση απέναντί του. Προσοχή στις υπερβολές, διότι μία πολύ έντονη χειραψία δηλώνει ανασφάλεια.
Δες επίσης: 9 Τρόποι για βελτίωση της επικοινωνίας σου με τους άλλους!
6. Να είσαι ευγενικός και κύριος
Το σημαντικότερο το άφησα για το τέλος. Δεν είναι τόσο γενικό όσο φαίνεται. Αρχικά μην μειώνεις και μην κακολογείς κάποιους συνεργάτες σου σε άλλους. Ακόμη κι αν δεν συμπαθείς μερικούς από τους συναδέλφους σου, κάτι που είναι εντελώς φυσιολογικό, μην τους σχολιάζεις. Δεν είναι ευγενικό και απλά ρίχνεις τον δικό σου εαυτό.
Φρόντισε να είσαι καθαρός και φρέσκος, πρόσεξε τα ρούχα σου και γενικότερα την εμφάνιση σου. Επίσης, ακόμα κι αν εσύ μυρίζεις ωραία, αν το φαγητό που έχεις φέρει από το σπίτι έχει έντονη μυρωδιά… Καταλαβαίνεις. Προτίμησε κάτι όχι τόσο μυρωδάτο, ή αν μυρίζει πολύ βρες έναν χώρο στον οποίο δεν θα ενοχλείς.
Τέλος, βοήθησε εκεί που μπορείς και πρόσεξε την στάση σου απέναντι στην προσπάθεια των συνεργατών σου. Κάποιοι θα είναι καλύτεροι, κάποιοι χειρότεροι. Μάθε από τους καλύτερους και βοήθησε τους πιο αδύναμους. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος.
Ακολούθησε αυτά τα βήματα και ετοιμάσου για μία πετυχημένη επαγγελματική ζωή!