Σήμερα που εργασιακός ανταγωνισμός είναι στα ύψη, αρκετά συχνά επικεντρωνόμαστε στην δουλειά μας και στο χτίσιμο ενός καλού βιογραφικού, ξεχνώντας ότι το πιο βασικό συστατικό για την επαγγελματική επιτυχία είναι η οι διαπροσωπικές σχέσεις. Πόσο καλά επικοινωνείς με τους πελάτες, τους συναδέλφους σου και πόσο καλά καταλαβαίνεις τις ανάγκες τους; Είσαι καλός ακροατής ή θέλεις να επιβάλεις την άποψή σου;
Πάρε παράδειγμα τον Elon Musk, έναν από τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους του αιώνα και ηγέτη των πιο πρωτοποριακών εταιριών. Ένας φίλος του από το κολέγιο ο Navaid Farooq είπε ότι ήταν τόσο επικεντρωμένος στο αντικείμενό του, που δεν είχε καθόλου επαφή με την εξωτερική πραγματικότητα, γεγονός που έχει φανεί στα περίεργα tweets του. Πως θα σε βοηθήσει όμως η συμπεριφορά σου για να ξεχωρίσεις;
4 Συμβουλές που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις στον εργασιακό σου χώρο, όπως ο Bill Gates
1. Οικοδόμησε σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω σου
Μάθε να ακούς τους ανθρώπους και να μαθαίνεις για αυτούς. Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, τι τους αρέσει και τι απεχθάνονται, ακόμα και τι ομάδα είναι. Έτσι θα χτίσεις σταθερές σχέσεις και αυτοί θα σε προσέχουν καλυτέρα. Σε ερώτηση που έγινε στον ίδιο τον Bill Gates για το τι θα άλλαζε αν γυρνούσε πίσω τον χρόνο σχετικά με τον εαυτό του, εκείνος απάντησε ότι θα βελτίωνε την συναισθηματική του νοημοσύνη και την ικανότητα να επικοινωνεί καλύτερα με τους ανθρώπους.
Δες επίσης: 14 Μυστικά του Bill Gates για τους στόχους ζωής και την ηγεσία!
2. Πούλησε κάτι σαν το πουλάς στον φίλο σου
Ο τομέας των πωλήσεων μπορεί να σου φαίνεται μεγάλος μπελάς και να μην το έχεις γενικά με το αντικείμενο, γιατί μερικές φορές μπορεί να γίνει δύσκολο ή περίεργο. Όμως όλα γίνονται καλύτερα όταν προσπαθείς να πουλήσεις κάτι σε κάποιον, σαν αυτός ο άλλος να ήταν ο αδερφός σου ή ο καλύτερός σου φίλος. Τότε αυτοί θα σε δουν με άλλο μάτι και θα σε εμπιστευτούν αμέσως και εσύ θα αντιμετωπίζεις πιο χαλαρά τον απέναντί σου μέσα στο κλίμα οικειότητας που θα έχεις δημιουργήσει.
Δες επίσης: Πως να πουλήσεις οτιδήποτε στον οποιοδήποτε!
3. Μην αντιμετωπίζεις τις σχέσεις όπως τις συναλλαγές
Δεν πρέπει να περιμένεις από όλα να έχουν ένα κέρδος στο τέλος. Μερικές φορές παίρνεις κάτι, αλλά άλλες όχι. Αν δεν πετύχει η συμφωνία, τότε κέρνα ένα ποτό ή μια μπύρα και πιες με τον συνομιλητή σου. Αυτό θα σπάσει τον πάγο και εκείνος θα δει τις προθέσεις σου και ότι είσαι αυθεντικός. Μην τα βλέπεις όλα τόσο ανταγωνιστικά! Χαλάρωσε και ίσως αυτός αργότερα να αλλάξει την γνώμη του και να πετύχει η συμφωνία. Εξάλλου οι σχέσεις είναι μια μακροχρόνια επένδυση.
4. Βγες μπροστά στις δύσκολες στιγμές
Δες επίσης: 8 Τρόποι να νιώθεις άνετος όταν βρίσκεσαι υπό πίεση!
Υπάρχουν στιγμές που στραβώνουν. Μπορεί ο πελάτης να αισθανθεί μπερδεμένος, να αγχωθεί, να νιώσει άσχημα ή και να νευριάσει. Ο εσωστρεφής εαυτός σου μπορεί να σου λέει να μην μπλέξεις αλλά αντί αυτού βγες και σώσε την κατάσταση. Όταν κάποιος πελάτης σε απειλεί ότι θα φύγει, κάτσε και άκουσέ τον και φέρσου ψύχραιμα, δείχνοντάς κατανόηση. Ίσως είναι αυτό που θα τον κάνει αργότερα μεγάλο σου υποστηρικτή. Μια έρευνα στο Harvard έδειξε πρόσφατα, ότι όταν απαντάς ψύχραιμα σε εκνευρισμένους πελάτες, τότε συνήθως τους κερδίζεις πάλι, ακόμα και αν αυτό που τους προσφέρεις είναι απλά ο χρόνος και η κατανόησή σου.