Μπορεί οι καιροί να είναι δυσοίωνοι και η οικονομική κατάσταση να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και η επιχείρηση σου θα ακολουθήσει αρνητική πορεία.
Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, είναι που κάποιοι βλέπουν ευκαιρία για αλλαγή και οδηγούν την επιχείρησή τους προς την επιτυχία. Αν και εσύ λοιπόν ψάχνεις να βρεις αυτό που θα κάνει την επιχείρησή σου να διαφέρει, τότε σου έχουμε ετοιμάσει 7 χρήσιμες συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσεις.
7 Χρήσιμες συμβουλές για την επιχείρησή σου
1. Αποταμίευση και πάλι αποταμίευση
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν οι επιχειρήσεις είναι ότι δεν έχουν αρκετό χρηματικό κεφάλαιο στην τράπεζα για δύσκολους καιρούς όπως τους σημερινούς. Όταν βλέπεις ότι δεν πηγαίνει καλά η επιχείρησή σου τότε δεν πηγαίνει καλά όλη η οικονομία γενικότερα, και είναι οι στιγμές για τις οποίες πρέπει να είσαι προετοιμασμένος.
Τι λες για έναν αποταμιευτικό λογαριασμό; Συστήνεται γενικά, να έχεις συνεχώς τα έξοδα που θα σου χρειάζονταν για 6 μήνες, σε έναν αποταμιευτικό λογαριασμό. Δηλαδή θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον 3000€ στον λογαριασμό, αν ξοδεύεις 1000€ τον μήνα. Σε αυτά πρέπει να υπολογίσεις όλα τα έξοδα, από νοίκι, φαγητό, λογαριασμούς, μισθούς, καύσιμα, κ.α.
Δες επίσης: 10 Έξυπνοι και απλοί τρόποι για να εξοικονομήσεις χρήματα!
2. Επιβράβευσε τους καλούς υπαλλήλους
Το καλύτερο που έχεις να κάνεις για να πηγαίνουν όλα καλά στην επιχείρησή σου και να υπάρχει ένα ευχάριστο κλίμα είναι να επιβραβεύεις τους καλούς υπαλλήλους. Πρέπει να αναγνωρίζεις ποιος συνεισφέρει πιο πολύ στην επιχείρηση και να τον ανταμείβεις όσο μπορείς καλύτερα για αυτό.
Αν το κάνεις αυτό συνεχώς, τότε είναι πιθανότερο να συνεχίσουν να θέλουν να δουλεύουν μαζί σου και να είναι πιο αποδοτικοί. Το να έχεις έμπιστους υπαλλήλους, είναι το καλύτερο και αυτό μεταδίδεται και στον πελάτη. Έτσι θα ξεχωρίσεις για το εργασιακό σου περιβάλλον.
Δες επίσης: 4 Συμβουλές του Bill Gates για να ξεχωρίσεις στην δουλειά σου!
3. Αποχαιρέτα τους κακούς υπαλλήλους
Δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να το κάνεις. Πρέπει πάντα να δίνεις δεύτερες ευκαιρίες αλλά πρέπει να ξέρεις και πότε θα ζητήσεις από κάποιον να φύγει. Ένας κακός υπάλληλος αλληλοεπιδρά με την επιχείρηση σου, με τους πελάτες αλλά και τους άλλους υπαλλήλους, κάνοντας κάθε επαφή μαζί του μια δυσάρεστη εμπειρία.
Δες επίσης: 5 Συμβουλές για να γίνεις από τους καλύτερους CEO!
4. Δες πρώτα αν είσαι εσύ το πρόβλημα
Αν κάτι δεν πάει συνεχώς καλά στην επιχείρησή σου, τότε το πρόβλημα μπορεί να είσαι εσύ. Για αυτό θα πρέπει πρώτα να αναρωτηθείς αν φταις εσύ, πριν ρίξεις το φταίξιμο σε κάποιον άλλο. Δεν έχεις ηγετικές ικανότητες; Δεν ανταμείβεις καλά τους υπαλλήλους; Είναι η διάθεσή σου;
Έχεις μεγάλη επιρροή στον εργασιακό χώρο, από το πως ηγείσαι, τους εργασιακούς κανόνες που βάζεις μέχρι και την διάθεση που έχεις όταν βρίσκεσαι εκεί. Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβεις αν επηρεάζεις θετικά ή αρνητικά το περιβάλλον. Ακόμα και αν κάποιος εργαζόμενος έκανε λάθος, θα πρέπει να αναρωτηθείς αν εσύ δεν τον είχες καθοδηγήσει καλά, στο πώς να το κάνει.
Δες επίσης: 14 Μυστικά του Bill Gates για τους στόχους ζωής και την ηγεσία!
5. Άκου τους πελάτες
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο! Τουλάχιστον τις περισσότερες φορές. Ξέρουν τι θέλουν και είναι δουλειά σου να δεις πως θα τους το δώσεις. Οι πελάτες με τον ένα ή το άλλο τρόπο, θα σου πούνε τα παράπονά τους, είτε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ή απευθείας σε κάποιον υπάλληλο. Είναι δουλεία σου να τα παίρνεις στα σοβαρά και να κοιτάξεις να βρεις μια λύση.
Δες επίσης: Πως να πουλήσεις οτιδήποτε στον οποιοδήποτε!
6. Άκου το ένστικτό σου
Το ένστικτό σου έχεις συνήθως δίκιο όταν πρόκειται να πάρεις γρήγορα μια κρίσιμη απόφαση. Και θα πάρεις πολλές τέτοιες αποφάσεις για την επιχείρηση σου. Δεν θα έχεις πάντα τον χρόνο και την ψυχική δύναμη για να αναλύσεις κάθε πρόβλημα που προκύπτει. Εκεί άκουσε το ένστικτό σου και φύλαξε την ενέργειά σου, για να ασχοληθείς με πιο σοβαρά προβλήματα.
Δες επίσης: 5 Συμβουλές για σωστές επαγγελματικές αποφάσεις!
7. Κράτα την δουλειά έξω από την προσωπική ζωή
Κράτησε μακριά την δουλειά από την προσωπική σου ζωή. Δεν θα πρέπει να δουλεύεις ή να σε απασχολούν ζητήματα της δουλείας όταν είσαι στο σπίτι, όπως δεν θες να έρχονται τα παιδιά σου στην δουλεία κάθε μέρα. Το ίδιο ισχύει και για τα οικονομικά. Να έχεις πάντα δυο διαφορετικούς λογαριασμούς και να μην παρεμβαίνεις με το οικογενειακό σου λογαριασμό σε αυτόν της δουλείας.