Είναι σημαντική ικανότητα για έναν άνθρωπο να μπορεί να πείσει τους άλλους με τα λεγόμενα του. Η ικανότητα αυτή δεν κάνει πιο εύκολη μόνο την καθημερινότητα, αλλά αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα “όπλα” και στην επαγγελματική ζωή. Η ισχυρή πειθώ είναι που ξεχωρίζει τους ανθρώπους που μπορούν να εξελίσσονται καθημερινά και να φτάνουν πιο κοντά στην επιτυχία, από τους ανθρώπους που μένουν στάσιμοι.
Πολλοί νομίζουν πως αυτό είναι έμφυτο σε κάθε άνθρωπο. Είτε το έχεις, είτε όχι. Η αλήθεια, όμως, είναι πως αυτή η δεξιότητα μπορεί να καλλιεργηθεί και όπως ακριβώς κάθε άλλη ικανότητα να τελειοποιηθεί. Αν και εσύ ενδιαφέρεσαι για το πώς μπορείς να πείσεις τους πάντες με τα λόγια σου, μάθε τα 7 βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσεις για να γίνεις “master” στην πειθώ.
Δες επίσης: 7 Τρόποι για να γίνεις «χαρισματικός άνθρωπος»!
7 τρόποι για να αναπτύξεις την πειθώ σου
1. Συνεχής επανάληψη
Στην εποχή μας, ο κόσμος δέχεται συνεχώς μηνύματα που προσπαθούν να τον πείσουν να κάνει κάτι, από το να αγοράσει ένα κινητό, μέχρι και να αλλάξει τον τρόπο ζωής του. Για το λόγο αυτό ο καθένας μας έχει δημιουργήσει ένα είδους “φίλτρο” που επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει. Για να μπορέσεις να ξεπεράσεις αυτό το εμπόδια και να χαραχτεί αυτό που θες στον μυαλό των ανθρώπων, είναι απαραίτητο να επαναλαμβάνεις με γραπτό και προφορικό τρόπο αυτό που θες να κάνεις τους άλλους να πιστέψουν.
2. Σωστό λεξιλόγιο
Απέφυγε, αν είναι δυνατό, του τεχνικούς όρους και τα πολύπλοκα νοήματα. Τέτοιου είδους λεξιλόγιο μπερδεύει τους ανθρώπους και νομίζει πως προσπαθείς να τους παραπλανήσεις με την εξυπνάδα σου. Χρησιμοποίησε απλές εκφράσεις και κυρίως, φρόντισε να είσαι ακριβείς σε αυτά που θες να περάσεις στον συνομιλητή σου.
3. Χρησιμοποίησε ιστορίες
Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη ικανότητα να πείσει τους ανθρώπους από μια καλή ιστορία βγαλμένη μέσα από τη ζωή. Αν μπορείς μέσα στα λεγόμενά σου να βάλεις και μια ιστορία, τότε θα έχεις δώσει ένα μεγάλο μπόνους στην πειθώ σου. Η ιστορία θα επηρεάσει και ψυχολογικά και θα καταφέρει να ευαισθητοποιήσει, κάνοντας τους άλλους να υιοθετήσουν αυτά που τους λες.
4. Εστίασε στα ενδιαφέροντα και το χαρακτήρα των άλλων
Τα επιχειρήματά σου θα πρέπει να τραβούν να απευθύνονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου. Για παράδειγμα, αν ένας άνθρωπος στηρίζεται κυρίως στο συναίσθημα και είναι δημιουργικός και ευφάνταστος, μην του αναφέρεις πολλά λογικά επιχειρήματα, επικεντρώσου καλύτερα στο συναίσθημα. Για να το πετύχεις αυτό, προσπάθησε να έχεις μελετήσει τον συνομιλητή σου και να ξέρεις τι είδους άνθρωπος είναι.
5. Χρησιμοποίησε κάποιον γνωστό τους για να σε παρουσιάσει
Οι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο δεκτικοί σε φίλους τους ή στο μέντορά τους. Είναι πρόθυμοι να ακούσουν όσα έχει να τους πει και να τα σκεφτούν. Για αυτό, φρόντισε ο άνθρωπος που σε φέρνει σε επαφή με κάποιους υποψήφιους πελάτες, για παράδειγμα, να είναι γνωστός τους και αν είναι δυνατό, να έχει προσωπικές σχέσεις μαζί τους. Έτσι, αμέσως, θα ξέρουν ενδόμυχα πως αυτά που λες έχουν σημασία και πως η προσπάθεια να τους παρακινήσεις γίνεται για το καλό τους.
6. Χρησιμοποίησε την δημοτικότητά
Αν υπάρχουν ήδη άτομα που έχουν υιοθετήσει αυτά που λες, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το στοιχείο προς όφελός σου. Αναφέροντας αυτό το γεγονός, κάνεις τα άτομα που βρίσκονται απέναντί σου πιστέψουν πως η επιλογή που τους προσφέρεις είναι λογική και κερδοφόρα, καθώς την έχουν επιλέξει και άλλοι πριν από αυτούς.
7. Φρόντισε να μπορούν εύκολα να υλοποιηθούν αυτά που λες
Είτε πρόκειται για πολιτικές αντιλήψεις, είτε πρόκειται για επενδυτικά σχέδια, προσπάθησε να εστιάσεις στην υλοποίηση. Μια πρόταση που απέχει πολύ από την υλοποίηση, όσο ωραία και αν είναι, όσο δελεαστική και αν ακούγεται, δεν έχει την ίδια ικανότητα να πείσει με μια άλλη που μπορεί να πραγματοποιηθεί εύκολα. Στόχευσε εκεί, γιατί η πειθώ ενισχύεται από αυτή τη δυνατότητα.