Αισθάνεσαι ότι οι ώρες που περνάς στη δουλειά σου δε σου φτάνουν ποτέ και ότι χρειάζεσαι άλλες τόσες για να κλείσεις τις εκκρεμότητες σου; Είναι πιθανό όντως να είσαι υπερφορτωμένος. Ωστόσο, αν νιώθεις μονίμως ότι οι εργάσιμες ώρες δε σου είναι αρκετές τότε είναι πιθανό να μην διαχειρίζεσαι σωστά το χρόνο και να σπαταλάς ώρες άσκοπα χωρίς να το καταλαβαίνεις. Με μερικά απλά tips για διαχείριση χρόνου όμως μπορείς να δώσεις τέλος στο πρόβλημα αυτό.
Θέλεις να εκμεταλλευτείς στο έπακρο κάθε λεπτό που είσαι στη δουλειά σου ώστε να μη χρειάζεται να κάθεσαι μονίμως παραπάνω για να τελειώσεις τα tasks σου; Ανακάλυψε 5 tips για αποτελεσματική διαχείριση χρόνου!
Πώς να διαχειριστείς το χρόνο σου όσο το δυνατό καλύτερα!
1. Οργάνωσε το χώρο σου για αποτελεσματική διαχείριση χρόνου
Καμιά φορά η ακαταστασία δεν μας επιτρέπει να γίνουμε παραγωγικοί και να συγκεντρωθούμε. Ξεκίνα λοιπόν από την οργάνωση του χώρου εργασίας σου. Αν για παράδειγμα έχεις πολλή χαρτούρα επάνω στο γραφείο τότε κάνε ένα ξεσκαρτάρισμα, διαχώρισε αυτά που χρειάζεσαι σε ομάδες και αρχειοθέτησε ότι δε θα χρειαστείς άμεσα. Βάζοντας τάξη στο χώρο σου θα μπορέσεις πιο εύκολα να διαχειριστείς ορθότερα το χρόνο σου χωρίς να χαώνεσαι από άχρηστα πράγματα.
Δες επίσης: 5 Λόγοι που δυσκολεύεσαι να βρεις δουλειά
2. Θέσε προτεραιότητες για αποτελεσματική διαχείριση χρόνου
Η προτεραιοποίηση είναι κλειδί για να είσαι παραγωγικός και να επικεντρωθείς σε ότι έχει μεγαλύτερη αξία. Εξάλλου, σε όλες τις δουλειές κάποιες εργασίες είναι επείγουσες ενώ άλλες μπορούν να περιμένουν παραπάνω. Αφιέρωσε λοιπόν λίγα λεπτά μέσα στη μέρα σου για να βάλεις προτεραιότητες στις δουλειές που έχεις να κάνεις και να ξέρεις από πού να αρχίσεις και ποια πράγματα μπορούν να πάρουν αναβολή για κάποια άλλη στιγμή.
Δες επίσης: 5 Συμβουλές καριέρας που δεν σου έχουν πει ποτέ
3. Μάθε να λες όχι
Το να έχεις τη δύναμη να λες όχι είναι πολύ σημαντικό τότε στην προσωπική σου ζωή όσο και στην καριέρα σου. Σε περιόδους λοιπόν που νιώθεις ότι ο χρόνος δε σου φτάνει πρέπει να λες όχι. Τα όχι σου μπορεί να έχουν άμεση σχέση με τη δουλειά ή και όχι. Για παράδειγμα, αν δεν είναι δική σου δουλειά να σηκώνεις τα τηλέφωνα αλλά το κάνεις πρέπει να πεις όχι αν θέλεις να βγει το πρόγραμμα σου. Ακόμα, μάθε να λες όχι σε περισπασμούς, όπως ένα μεγάλο διάλειμμα με έναν συνάδελφο που θα σε βγάλει εκτός χρονικού προγραμματισμού.
Δες επίσης: 3 Τρόποι να είσαι παραγωγικός όλη μέρα στο γραφείο!
4. Μην μπαίνεις στη διαδικασία του multitasking
Το multitasking είναι μια μεγάλη παγίδα που πολλοί από εμάς μπαίνουμε όταν έχουμε πολλά να κάνουμε. Όταν όμως πρόκειται για δουλειά, το να κάνεις αρκετά πράγματα ταυτόχρονα μπορεί να αποβεί αντιπαραγωγικό και να σου φάει πολύ περισσότερο χρόνο σε σχέση με το να έκανες κάθε δουλειά ξεχωριστά. Άσε που με το multitasking είναι πιο πιθανό να μην είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος και να κάνεις λάθη.
Δες επίσης: 5 Λόγοι να απολυθείς ακόμα κι αν είσαι καλός στη δουλειά
5. Βάλε χρονικά όρια για κάθε δουλειά
Καμιά φορά κολλάμε σε ένα μόνο task που μπορεί να μας απασχολήσει όλη τη μέρα και να μείνουν πίσω όλα τα υπόλοιπα. Για να αποφύγεις κάτι τέτοιο είναι καλό να βάλεις χρονικά όρια για κάθε δουλειά και να προσπαθήσεις να τα τηρείς. Έτσι, θα εξασφαλίσεις ότι δε θα “κολλήσεις” σε μια μόνο εργασία.