Καθημερινά μπορεί να περνάνε πολλές ιδέες από το μυαλό μας. Κατά πόσο όμως είναι ιδέες, που θα μπορέσουν να βοηθήσουν την επιχείρηση σου να ανθίσει οικονομικά;
Όπως καταλαβαίνεις και οι καλές ιδέες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε αυτές που είναι έξυπνες στοχεύουν σε ένα συγκεκριμένο κοινό και σε αυτές που βοηθούν στην ουσιαστική επίλυση ενός κοινού προβλήματος, που έχουμε οι περισσότεροι. Μάντεψε τώρα ποια από τις δύο θα είναι πιο κερδοφόρα!
Αν θες λοιπόν να δεις αν η επιχειρηματική ιδέα που σκέφτηκες είναι βιώσιμη, θα πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου αυτές τις 5 ερωτήσεις που ακολουθούν!
Δες επίσης: Επιχειρηματικό σχέδιο: 6 πράγματα που πρέπει να σκεφτείς!
Πως θα καταλάβεις αν μια επιχειρηματική ιδέα είναι βιώσιμη
Μπορεί να έχεις ήδη προσπαθήσει και να έχεις υλοποιήσει κάποιες ιδέες σου, οι οποίες ενώ περίμενες ότι θα κερδίσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, τελικά δεν ήταν οικονομικά αποδοτικές. Μπορείς όμως, να αποτρέψεις το να ξανά συμβεί κάτι τέτοιο απαντώντας σε πέντε βασικά ερωτήματα!
1. Βοηθάς στο να λυθεί ένα κοινό πρόβλημα;
Το πρώτο ερώτημα πιστεύω πως είναι αρκετά εύκολο για να απαντηθεί, αλλά απίστευτα σημαντικό! Ο σκοπός δεν είναι να βρεις απλά κάτι πρωτοποριακό, αλλά να μπορεί να βοηθήσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τον μέσο άνθρωπο.
Μπορείς να κάνεις πρώτα απ’ όλα κάποια έρευνα αγοράς για να δεις τι είναι αυτό που λείπει από την αγορά, ή πως θα μπορούσες να βελτιώσεις κάποιο προϊόν που υπάρχει ήδη, αλλά έχει κενά.
2. Υπάρχει περίπτωση ο κόσμος να πληρώσει για το προϊόν σου;
Και εδώ θα σε βοηθούσε πολύ μια έρευνα αγοράς, ώστε να δεις σε τι επίπεδο βρίσκονται οι πωλήσεις από άλλα παρόμοια προϊόντα και υπηρεσίες.
Σκέψου όμως, ότι κάποιος ερχόταν σε σένα με αυτό το προϊόν, τι θα έκανες εσύ θα το αγόραζες; Και αν ναι πόσα χρήματα θα ήσουν διατεθειμένος να δώσεις; Αν δεν καταφέρεις να πείσεις τον εαυτό σου πρώτα, δεν θα μπορέσεις να πείσεις και τους άλλους, οπότε σκέψου το!
3. Έχει η ιδέα σου προδιαγραφές για να επεκταθεί;
Θα μου πεις το βασικό για μένα είναι να καταφέρω να βγάλω χρήματα και μετά βλέπουμε. Εφόσον όμως η ιδέα σου είναι όντως καλή, είτε το πιστεύεις είτε όχι τα χρήματα θα έρθουν σχετικά εύκολα. Μετά όμως τι θα κάνεις;
Για να μπορέσεις να συνεχίσεις να έχεις κέρδος, θα πρέπει η πρόταση σου να έχει περιθώρια ανάπτυξης. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα ανοίξει κάποιο υποκατάστημα και σε άλλο μέρος, ή ακόμη και ότι θα βγει ένα πιο εξελιγμένο μοντέλο. Το βασικό όμως είναι να μπορείς να κάνεις κάτι πριν κουραστεί ο κόσμος, ώστε να τους τραβήξεις και πάλι το ενδιαφέρον.
4. Υπάρχει αυτή η πρόταση ήδη στην αγορά;
Αυτό είναι πολύ εύκολο να το τσεκάρεις μέσω του Google. Είπαμε αν έχεις πάρει μια γενική ιδέα και την έχεις πάει ένα βήμα παραπέρα, τότε είσαι σε πολύ καλό δρόμο, αν όμως υπάρχει αυτούσια στην αγορά, τότε μπορεί και να μην έχεις πολλές πιθανότητες να πετύχεις!
Διάβασε Επίσης: 6 Βήματα για να φτιάξεις μια επιχείρηση από το μηδέν!
5. Μπορεί να διαρκέσει για περισσότερο από έναν χρόνο;
Τώρα θα μου πεις, λες να μην το σκέφτηκα αυτό; Κι όμως πολλοί δεν το υπολογίζουν. Κυρίως, όταν η επιχειρησιακή σου πρόταση αφορά για παράδειγμα την μόδα, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι οι τάσεις της μόδας δεν κρατούν για πολύ. Οπότε θα ήταν προτιμότερο να επιλέξεις να λύσεις ένα πιο μακροπρόθεσμο πρόβλημα.